名曲がずらり!
ジャクソンブラウンの感性の豊かさを感じるアルバムです。
Late for the Sky
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, オリジナルレコーディングのリマスター, 2000/3/13
"もう一度試してください。" | CD, オリジナルレコーディングのリマスター |
—
| — | ¥385 |
CD, CD, 2005/9/21
"もう一度試してください。" | CD |
—
| — | ¥800 |
CD, 限定版, 2013/7/24
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| — | ¥1,080 |
CD, 2016/2/24
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥1,210 |
CD, ゴールドCD, インポート, 1993/5/21
"もう一度試してください。" | ゴールドCD, インポート |
—
| — | ¥17,257 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | Late For The Sky |
2 | Fountain Of Sorrow |
3 | Farther On |
4 | The Late Show |
5 | The Road And The Sky |
6 | For A Dancer |
7 | Walking Slow |
8 | Before The Deluge |
商品の説明
Amazonレビュー
His third album, and arguably his finest, Late for the Sky continues Browne's sincere self-analysis into positively grim territory. The title track concerns the lingering effects of a dead relationship and was featured in Martin Scorcese's film Taxi Driver. While "For a Dancer" confronts death head-on, "Farther On" explains the difficulties faced by us dorks who live life through books, films, or music; and "Before the Deluge" forecasts environmental gloom and doom. Guitarist David Lindley adds terrific counterpoint to Browne's musing, supporting the tracks with tasteful slide and fiddle work. --Rob O'Connor
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 13.97 x 12.55 x 1.14 cm; 92.42 g
- メーカー : Elektra / Wea
- EAN : 0075596059824
- 製造元リファレンス : AManPro-0038623
- レーベル : Elektra / Wea
- ASIN : B000002GXU
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 192,799位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 13,156位ポップス (ミュージック)
- - 36,969位ロック (ミュージック)
- - 49,055位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2021年6月10日に日本でレビュー済み
昔ドイツのハンブルクの友達のクラシックなアパートで初めて聞きました。8月なのに肌寒く、この曲の憂鬱な雰囲気がたまらなく心に刺さり、ハンブルグ、曇り空時々細かな雨、昔のハンブルグのアパート、ベンツの中古車、石畳の道、すべて大好きになった。それ以来大ファンです。コンサートにも行きました。みな様にお勧めはジャクソン ブラウンの伝記がでているので、読んでみると彼の事もっと分かりますよ。
2016年6月29日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ホテルカリフォルニアにも通じるこのジャケットだけで、買いである。評価が確立しているこの作品の内容については今更説明する必要はない。いわゆる大きなシングルヒットはないが、アルバム全体で評価するべき。このサードアルバムは全米14位をマークし、この後のアルバムは5枚連続でトップ10入りしている。そういう意味では黄金時代の到来を告げたアルバムと言える。シンセなどは使われていない、生の楽器の音と心にしみこむボーカル。これが最大の魅力でしょう。イーグルス、リンダ・ロンシュタットなどのウエストコーストサウンドが好きなら、買って後悔はしない。
2004年11月10日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
タイトル曲や2曲目、8曲目を何度聴きなおしたことか。
思い出深き名盤である。吟遊詩人然としたこの頃のジャクソンブラウン。
これに先立ちイーグルスがヒットさせた「TAKE IT EASY」も彼の作品(競作)
だったはずだし、我が若かりし頃の愛好曲の作者としても重要な人。
後々の名作を生み出した活躍振りも原点はこの頃にあったように思う。
最愛の妻を失った哀しみに向き合ったプリテンダーも捨てがたいし、
LIVE盤も愛聴しているが、やはり最初の出会いのこの作品が一番。
その後、政治的な発言や行動で”転向”したと言われたりしたことも
あったようだが、彼のシンガーソングライターとしての良さが
ぎゅっと凝縮された本作品などを聴くと、何はともあれ
良い歌を書き、良い歌を歌う人だなあ、と素直に感じ入るのみ。
思い出深き名盤である。吟遊詩人然としたこの頃のジャクソンブラウン。
これに先立ちイーグルスがヒットさせた「TAKE IT EASY」も彼の作品(競作)
だったはずだし、我が若かりし頃の愛好曲の作者としても重要な人。
後々の名作を生み出した活躍振りも原点はこの頃にあったように思う。
最愛の妻を失った哀しみに向き合ったプリテンダーも捨てがたいし、
LIVE盤も愛聴しているが、やはり最初の出会いのこの作品が一番。
その後、政治的な発言や行動で”転向”したと言われたりしたことも
あったようだが、彼のシンガーソングライターとしての良さが
ぎゅっと凝縮された本作品などを聴くと、何はともあれ
良い歌を書き、良い歌を歌う人だなあ、と素直に感じ入るのみ。
2003年12月23日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
~彼の詩は彼の声のために存在し、彼の声は また、 彼の詩のために存在する事を見事なまでに納得させてくれる至上の1枚。詩の内容にピタリとハマった重厚なサウンドとナチュラルなヴォーカル、ギタープレイ。
これこそ魂を癒すためのアルバムである。
4曲目の'The Late Show'は絶品中の絶品で、最後に入っているシェビーのエクゾースト・ノートは効果満点。
~~
さらにこのジャケット写真の素晴らしさよっ!!
ジャクソン・ブラウンの持ち味が全て出ている秀作、いや、最高傑作と言えるだろう。~
これこそ魂を癒すためのアルバムである。
4曲目の'The Late Show'は絶品中の絶品で、最後に入っているシェビーのエクゾースト・ノートは効果満点。
~~
さらにこのジャケット写真の素晴らしさよっ!!
ジャクソン・ブラウンの持ち味が全て出ている秀作、いや、最高傑作と言えるだろう。~
2014年2月10日に日本でレビュー済み
ジャクソンブラウンのアルバムの中では
最高傑作だと、個人的な感想を抱いています。
ジャクソンの声も、楽曲も、サウンドもとても素晴らしいです。
そしてこのジャケット。
こんな色気のあるジャケット写真はそうそう無いですよね。
音楽配信よりCDで、CDよりもアナログ盤でコレクションしたくなる一枚ですね。
最高傑作だと、個人的な感想を抱いています。
ジャクソンの声も、楽曲も、サウンドもとても素晴らしいです。
そしてこのジャケット。
こんな色気のあるジャケット写真はそうそう無いですよね。
音楽配信よりCDで、CDよりもアナログ盤でコレクションしたくなる一枚ですね。
2006年10月22日に日本でレビュー済み
74年発表、ジャクソン・ブラウンの3rdアルバムにして、ロック史に残る名盤『レイト・フォー・ザ・スカイ』。
本作はシンガー・ソング・ライターとしてのジャクソンでなく、ウエスト・コースト・ロックを代表するアーティストとしてのジャクソンが感じられる作品です。バックを支えるメンバー達の絶妙な演奏がジャクソンの感情のこもった歌声、歌詞により深みを加えています。
歌詞やメロディからは痛いほど悲しみが伝わってくるのに、 “さまよっていた君だけど、もう大丈夫だね。また君の笑顔が見れて、とてもうれしい。” という優しさに溢れたフレーズが涙を誘う「悲しみの泉」。 “朝になれば、僕はまた歩き始める。地図と、固い信念とともに。” 孤独を感じながらも最後には前向きに歩き始める「もっと先に」など、旧A面の4曲はどれもしっとりと聴かせる名曲です。
旧B面はアップ・テンポのロック・ナンバー「道と空」「ウォーキング・スロウ」の2曲がアクセントになっており(曲調同様に自分を励ますような前向きな歌詞にも注目です)、ラストの「ビフォー・ザ・デリュージ」も完成度の高い名曲です。
個人的に本作中、最も思い入れの強い曲が「ダンサーに」です。その曲の終盤の、
“出発点から終点までの、どこかにきっと生きる為の意味が隠されているだろう。ただ、君はまだそれに気付いていないだけ。”
というフレーズが一番心に残っています。初めて聴いたときもそうでしたが、この曲だけは何度聴いても涙が溢れてきます‥‥。
『プリテンダー』も名盤ですが、私は本作がジャクソン・ブラウンの最高傑作だと思います。興味がある方は、素晴らしい歌詞が楽しめる国内盤がオススメです。感傷的なレビューになってしまいましたが、本当に、音楽を愛する全ての人に聴いてもらいたい名盤です。
本作はシンガー・ソング・ライターとしてのジャクソンでなく、ウエスト・コースト・ロックを代表するアーティストとしてのジャクソンが感じられる作品です。バックを支えるメンバー達の絶妙な演奏がジャクソンの感情のこもった歌声、歌詞により深みを加えています。
歌詞やメロディからは痛いほど悲しみが伝わってくるのに、 “さまよっていた君だけど、もう大丈夫だね。また君の笑顔が見れて、とてもうれしい。” という優しさに溢れたフレーズが涙を誘う「悲しみの泉」。 “朝になれば、僕はまた歩き始める。地図と、固い信念とともに。” 孤独を感じながらも最後には前向きに歩き始める「もっと先に」など、旧A面の4曲はどれもしっとりと聴かせる名曲です。
旧B面はアップ・テンポのロック・ナンバー「道と空」「ウォーキング・スロウ」の2曲がアクセントになっており(曲調同様に自分を励ますような前向きな歌詞にも注目です)、ラストの「ビフォー・ザ・デリュージ」も完成度の高い名曲です。
個人的に本作中、最も思い入れの強い曲が「ダンサーに」です。その曲の終盤の、
“出発点から終点までの、どこかにきっと生きる為の意味が隠されているだろう。ただ、君はまだそれに気付いていないだけ。”
というフレーズが一番心に残っています。初めて聴いたときもそうでしたが、この曲だけは何度聴いても涙が溢れてきます‥‥。
『プリテンダー』も名盤ですが、私は本作がジャクソン・ブラウンの最高傑作だと思います。興味がある方は、素晴らしい歌詞が楽しめる国内盤がオススメです。感傷的なレビューになってしまいましたが、本当に、音楽を愛する全ての人に聴いてもらいたい名盤です。
2012年5月7日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
1958年生まれのアメリカテネシーの友人が現在聞いている
と聞き、どうゆう音楽か興味を持ち購入。
74年の懐かしい音だなという感想。
と聞き、どうゆう音楽か興味を持ち購入。
74年の懐かしい音だなという感想。
他の国からのトップレビュー
Erie V.
5つ星のうち5.0
Forever Great...
2016年1月24日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Another great one from JB. This album is like a carbon copy of "For Everyman". Sweet melodic tunes with some rock n' roll beat.
Amadeo
5つ星のうち5.0
Una obra mayor, una recuperación necesaria
2015年11月9日にスペインでレビュー済みAmazonで購入
El nombre de Jackson Browne está asociado para muchos al tema "Stay" de su disco "Running on Empty". Éste es el anterior (1974), más íntimo y profundo quizá, seguramente más acorde con el talante del cantautor. Es una lástima que la edición en CD no cuente con las letras de esta música cercana y dinámica cuando conviene, con varios temas largos de más de cuatro minutos que cuentan historias y transmiten emoción. El CD contiene joyas como "Fountain of Sorrow", pero casi todos los títulos ganan con la segunda o tercera escucha, cuando se presta más atención a los versos y los acordes, como en "Late for the Sky", que da título al álbum. Para los seguidores de Browne es una obra imprescindible, para quienes sólo lo conozcan por sus grandes éxitos, una recuperación necesaria.
Paola Falsitta
5つ星のうち5.0
ottimo
2014年4月7日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
ottima la confezione la musica di Browne a me piace ma qui sono gusti personali cd singolo molto molto piacevole da ascoltare
graphicdavinci
5つ星のうち5.0
Great writing, right from the start
2013年4月5日に英国でレビュー済みAmazonで購入
I only knew Jackson Browne from his later work (Looking East, Naked Ride Home) so when I orded this I wondered if it would be dated - I need not have worried, for such an old album it still delivers Mr Browe's great songs, his writing, strong, mature and moving as usual. Sure the production on some tracks is of its time but as an entire album it stands the test!
John C. Bergeron
5つ星のうち5.0
When those car doors slam...
2008年12月13日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Most people who listen to music inevitably make comparisons. How does a given release hold up alongside an artist's other work? How well does it measure up to the work of contemporaries? How well does it age? As is true of most Art, time is the decider, and perhaps the greatest tribute any work can receive comes when it is no longer measured against others, but becomes that which others are measured against. Such has become the case with Jackson Browne's 1974 masterwork, "Late for the Sky." Almost from the moment of its release, it has been an acknowledged classic of its era and of its genre (the singer-songwriter period). Within these songs live some of the most beautiful expressions of Love and the most heartbreaking and eloquent contemplations of Love-lost that have ever been written. Throughout his career, Jackson's explorations of relationships have resonated so well with listeners because, as he has understood from the beginning, music is a gift, and once given it has as much--or more--to do with the listeners' lives as it does the artist's. He wouldn't have it any other way.
Listened to from beginning to end, LFTS leads listeners on a journey. Love is the overriding theme of this release, and the one to which Jackson returns again and again. The title song opens the record just as a relationship is dying ("Such an empty surprise to feel so alone.") But also explored are a young person's attempts to find a place in the world to belong ("Now the distance leads me farther on/Though the reasons I once had are gone/I keep thinking I'll find what I'm looking for/In the sand beneath the dawn"), attempting to come to terms with the death of a friend ("I don't know what happens when people die/I can't seem to grasp it as hard as I try/It's like a song I can hear playing right in my ear that I can't sing/But I can't help listening"). The final song is an ominous, apocalyptic "Before the Deluge," which sounds as if it could have, or perhaps should have been written only yesterday. And as beautiful and timeless and relevant as all of these songs are, it is when he is writing and singing of Love that Jackson always has and will shine brightest. "Fountain of Sorrow" celebrates a woman's outer and inner beauty, which continues to hold a place deep in the grateful heart of a former lover. There's even a relatively light-hearted rocker (Walking Slow) in which he sings of love's conundrums ("Sometimes we forget we love each other and we fight for no reason.") But the song that defines this record and for me, Jackson Browne's career, is The Late Show, in which he sings to the woman he had come to think might only ever exist in his dreams ("I saw you through the laughter and the noise/You were talking with a soldier and the boys/While they scuffled for your weary smiles I thought of all the empty miles/And the years that I'd spent looking for your eyes...") The song ends with him waiting in his car outside her house (see album cover). Will she come? We wait, and wait...and wait, and then we hear a car door slam...and then another! And as beautiful soaring strings play over the sound of the car driving off into the distance, we believe once more in the endless power of love.
Listened to from beginning to end, LFTS leads listeners on a journey. Love is the overriding theme of this release, and the one to which Jackson returns again and again. The title song opens the record just as a relationship is dying ("Such an empty surprise to feel so alone.") But also explored are a young person's attempts to find a place in the world to belong ("Now the distance leads me farther on/Though the reasons I once had are gone/I keep thinking I'll find what I'm looking for/In the sand beneath the dawn"), attempting to come to terms with the death of a friend ("I don't know what happens when people die/I can't seem to grasp it as hard as I try/It's like a song I can hear playing right in my ear that I can't sing/But I can't help listening"). The final song is an ominous, apocalyptic "Before the Deluge," which sounds as if it could have, or perhaps should have been written only yesterday. And as beautiful and timeless and relevant as all of these songs are, it is when he is writing and singing of Love that Jackson always has and will shine brightest. "Fountain of Sorrow" celebrates a woman's outer and inner beauty, which continues to hold a place deep in the grateful heart of a former lover. There's even a relatively light-hearted rocker (Walking Slow) in which he sings of love's conundrums ("Sometimes we forget we love each other and we fight for no reason.") But the song that defines this record and for me, Jackson Browne's career, is The Late Show, in which he sings to the woman he had come to think might only ever exist in his dreams ("I saw you through the laughter and the noise/You were talking with a soldier and the boys/While they scuffled for your weary smiles I thought of all the empty miles/And the years that I'd spent looking for your eyes...") The song ends with him waiting in his car outside her house (see album cover). Will she come? We wait, and wait...and wait, and then we hear a car door slam...and then another! And as beautiful soaring strings play over the sound of the car driving off into the distance, we believe once more in the endless power of love.